O Vuglec Breg
Jest to rodzinny ośrodek turystyczny, który od 2005 roku chętnie wita gości z Chorwacji i świata.
W centrum znajduje się słynna restauracja serwująca tradycyjne dania oraz piwnica z winami. W pobliżu restauracji znajdują się tradycyjne domy, które zostały całkowicie odnowione i wyposażone dla gości. Piękne widoki na winnicę, oczko wodne, trawniki, zagospodarowane alejki spacerowe, basen typu infinity, boiska sportowe… To tylko część udogodnień, z których korzystają zarówno spragnieni wypoczynku przyjezdni, jak i podmioty gospodarcze poszukujące miejsca do prowadzenia działalności seminaria lub budowanie zespołu.
Pralnia jako kolejny krok biznesowy
Ta piękna nieruchomość jest efektem rodzinnej wizji i wielu lat pracy. Duży krok naprzód w tej udanej historii zrobiła niedawno Pani Ines. Dzięki niespokojnemu duchowi przedsiębiorczości zdecydowała się założyć pralnię, która miała służyć przede wszystkim potrzebom ośrodka turystycznego, ale także oferować usługi innym firmom w okolicy. Wybrała naszą pomoc jako swojego sprzymierzeńca w tym przedsięwzięciu biznesowym.
„Wcześniej byłam właścicielką restauracji typu fast food i największym problemem, z jakim się spotkałam, było znalezienie wysokiej jakości siły roboczej. Po zamknięciu tej restauracji długo zastanawiałam się, jaki będzie mój następny krok w zakresie przedsiębiorczości. Wiedziałam tylko, że chcę zaoferować usługę.
Po długim namyśle zdałam sobie sprawę, że w sezonie turystycznym rachunki za usługi pralnicze są dość wysokie. Wiele obiektów, takich jak restauracje, pokoje i baseny, to także duża ilość brudnego prania. Przyszła mi do głowy myśl – mógłbym to robić!’
“Jestem nowa w tej branży i dlatego zawsze pytam o wszystko dwa razy. Przed tym, jedyne doświadczenie z praniem, jakie miałam, miało miejsce we własnym domu”
Wyzwania: brak wcześniejszego doświadczenia, ale z jasną wizją
Decyzja o założeniu pralni dla Pani Ines nie była impulsywna. Poświęciła czas na zbieranie informacji, zadawanie pytań o konkurencyjne rozwiązania i produkty oraz czytanie o doświadczeniach innych osób. Po raz pierwszy zwróciła się do naszych ekspertów ds. sprzedaży cztery lata temu. Chciała świetnego stosunku jakości do ceny, ale najważniejszy był dla niej czynnik ludzki, a to wiąże się z obsługą posprzedażową.
„Mógłabym kupić i sprowadzić sprzęt – ale kto mi pomoże, gdy pojawi się problem?” – śmieje się wesoły przedsiębiorczyni. „Nie jestem tylko szefem, robię wszystko. Mam własny zestaw narzędzi i nie mam nic przeciwko pracy. Interesuje mnie wszystko – od najmniejszej śrubki po filtr. Jestem właśnie tego typu osobą. Jestem nowa w tej branży i dlatego zawsze pytam o wszystko dwa razy. Wcześniej jedyne doświadczenie z praniem, jakie miała, było tylko w moim domu”.
Mówi, że dla niej w każdym biznesie najważniejsza jest strona ludzka, a zespół obsługi posprzedażowej musi być czymś w rodzaju psychologa, który potrafi uspokoić klientów i zaproponować im rozwiązanie. Czerwone wino i olej dyniowy to specjalność każdej tradycyjnej restauracji, jednak plamy, jakie pozostawiają, stanowią dla Pani Ines duży problem. Dlatego odwiedzaliśmy ją i prowadziliśmy zajęcia w zakresie prania i prasowania.
„Kolejnym trikiem, który mi pokazaliście, to sposób przygotowania i organizacja pracy. Po raz kolejny najważniejszy okazał się czynnik ludzki. Byłam bardzo szczęśliwa, że poświęciliście czas, żeby mnie nauczyć, to wiele dla mnie znaczyło. Poprosiłam także Waszych kolegów o profesjonalne próbki produktów, które chciałabym tej zimy przetestować na plamach.’
Rozwiązanie: Długie myślenie i szybka realizacja
“Dostarczyła nam Pani rysunki instalacyjne, które naprawdę pomogły naszym pracownikom budowlanym. Zamontowaliśmy podłogę przemysłową i krok po kroku wszystko ułożyło się na swoim miejscu.”
Proces planowania pralni był długi i dokładny, ale realizacja nastąpiła bardzo szybko – w niecałe dwa miesiące. Pierwszym krokiem była adaptacja wnętrza. Pomogliśmy w opracowaniu koncepcji tak, aby optymalnie wykorzystać przestrzeń, ale także uniknąć najczęstszych błędów. Bardzo pomocna w tym procesie była wizualizacja 3D.
Produkty były dostępne w magazynie i zostały dostarczone w niecały miesiąc. Przygoda się rozpoczęła. Dostarczono dwie profesjonalne pralki i dwie profesjonalne suszarki do ubrań o pojemności 10 kg, magiel do prasowania o długości 140 cm oraz stół do prasowania. Zainwestowała także w generator ozonu BW i automatyczne pompy dozujące.
Dostarczone produkty:
- 2x LG profesjonalną pralki 10 kg
- 2x LG profesjonalna suzarki 10 kg
- 2x BW generator ozonu
- 2x System automatycznego dozowania
Dostarczone usługi:
- Edukacja
- Wizualizacja 3D
- Doradztwo w zakresie budżetu i finansowania
Rezultaty: Zwrot inwestycji w ciągu zaledwie dwóch lat
“W ciągu roku zatrudniam dwoje pracowników, ale z początkiem kolejnego sezonu planuję zatrudnić jeszcze dwoje”
„Sezon turystyczny charakteryzuje się dużą intensywnością. Przez resztę roku mam dwoje pracowników, ale na początku przyszłego sezonu planuję zatrudnić jeszcze dwoje – mówi entuzjastycznie. „Jestem bardzo szczęśliwa, że udało mi się spełnić swoje biznesowe marzenie. Dzięki temu mogę organizować sobie pracę i czas tak, jak chcę, i to jest duży plus. Moim zdaniem produkty spłacą się w ciągu zaledwie dwóch lat. I jeśli wolno dodać – chęć do pracy i chęć życia – to jest klucz do sukcesu i tylko to się liczy!”